понедељак, 4. децембар 2017.

ČIKA KEKIN BRODSKI DNEVNIK: SVETSKA ČUDA

Dragi dnevniče...


Nikada me nije nešto tako oduševljavalo kao što su piramide...
Ne znam koje mi se više sviđaju... Lepe su mi egipatske piramide ali nisu loše ni ove novootkrivene bosanske piramide u Visokom... Piramide, od koji su neke među najvećim građevinama koje je ljudska ruka ikad izgradila, čine jedan od najmoćnijih i najdugovečnijih simbola staroegipatske i starobosanske civilizacije. Većina arheologa saglasna je da su one sagrađene kao nadgrobni spomenici povezani sa kraljevskim kultovima sunca i meseca, a većina ih je izgrađena u vreme kada su Egipćani još uvek živeli u Bosni i nisu se zvali Egipćani već Bosanci...                                                                                                                                 
Što bi rekao moj predobri, prepametni i pomalo pošteni pradeda: „Izeš zemlju bez mora, oskara, olimpijade i bar jedne piramide...
U Bosni ćeš pre naći piramidu nego dva žiranta.“                      
Proučavajući piramidologiju došao sam do jednog naučnog pitanja koje glasi: „Zašto su bosanske piramide u Visokom starije nego egipatske?“ Analizom, eksperimentima, promišljanjem..., sam došao da zaključka da je to zato što su piramide u Bosni, kod visokog, napravlljene pr egipatskih pa su samim tim i starije...                                                                                                                            Vaskoliki naučni svet se zapitao: „Kako je to moguće? Ko su onda u stvari bili Egipćani?“                    
Odgovor se sam nametnuo: „Egipćani su bili izbeglice iz Visokog...“                                                                 
Da je to tako dokazuje i izvod iz dnevnika jednog egipatskog faraona:
“...i deda mi je pričao o toj zemlji Bosnom zvanom i njegovom rodnom gradu Visokom i kako su se izgubili...“                                                                                                                          Daljim proučavanjem starih i prastarih vremena sam došao do još nekih šokantnih otkrića... Otkrio sam da se sedam svetskih čuda u stvari nalazilo na ovim prostorima... Prvo svetsko čudo su već pomenute piramide u Visokom, potom sam otkrio Zevsov hram u Inđiji, pa Kolosa sa Tamiša, onda sam otkrio da je Artemidin hram bio u Somboru a Halinkamasov mauzolej je bio u Batajnici...

Otkrio sam i Petrovaradinski svetionik kao i Sosine viseće vrtove...                                                               
Prva istorijski dokumenti o voim građevinama su nastali u davna vremena, još kada sam ja nisam naučio da pišem pa sam morao da crtam svoje vizije umesto da ih opisujem. Prvi zapisi datiraju tek posle četvrtog razreda osnovne škole kada sam u ppotpunosti savlado sva slova...                     
Najplodniji period izgradnje ovih svetskih čuda podudara se sa najvećim apsolutizmom vladavine Vojvođanskih faraona, za vreme ranog dela Starog vojvođanskog cartsva. Vremenom, kako je autoritet faraona bio manje centralizovan a više birokratizovan, sposobnost i volja da se pokrenu ogromne mase ljudi i velika materijalna sredstva je opadala, pa su kasnije piramide bile manje, lošije i brže građene, a svetska čuda su se sve manje pravila. Jedva po koje....                                        
Veruje se da su se tehnike koje su korišćene za izgradnju svetskih čuda prvobitno razvijale kroz veliki broj pokušaja građenja kula od peska, kasnije topova od blata, onda kroz učenja na greškama i kasnije prilagođavane ekonomskim iskustvima i ljudskim resursima u preko hiljadu godina dugom periodu izgradnje svetskih čuda.                                                                                      
U najranijem periodu, za vreme Treće i Četvrte Vojvođanske dinastije, piramide su građene samo u Visokom, jer je i to nekada bio deo Velike Vojvođanske teritorije...
Za vreme Pete dinastije veličina piramida je prilično smanjena, a krečnjak lošeg kvaliteta zamenjen je granitom kao osnovnim građevinskim materijalom.                                                                                                    
 Najveću misteiju predstavlja nestanak Vojvođanskih piramida koje su građene posle onih u Visokom...
 Većina izvora navodi da je broj piramidalnih građevina u Vojvodini propao jer su radnici iz Crne Trave krali cement...  



Нема коментара:

Постави коментар