петак, 21. новембар 2014.

MISTERIJA PREZIMENA - ČIKA KEKIN DNEVNIK




Dragi dnevniče,
baš sam se zainteresovao oko te materije vezane za prezimena.  Pročavajući prezimena zainteresovao sam se i za imena…

Kako su moji prijatelji, čuveni naučnici, Lolek i Bolek  uvek tvrdili: “Nije bitno kako te zovu, bitno je da te zovu, makar i da ti daju čokoladu” i ja se slažem sa tom njihovom postulatornom hipotenuzom.

Prema najnovijem istraživanju mojih prijatelja naučnika Kineza tvrdi se da je ono što je za Nemce prezime Miler, za Kineze je Li, a onih koji se prezivaju Li ima 96 miliona. To znači da se oko 7,4 posto kineskog stanovništva od oko 1,3 milijarde ljudi zove Li, objavili su moji prijatelji kineski naučnici dopisni članovi naše Lingvističke akademije iz Niš.
Istraživanje koje su sproveli kineska Akademija nauka i koncern Dinčang pokazalo je nadalje da su vrlo česta i prezimena Vang (7,2 posto Kineza) i Zang (6,8 posto Kineza). Istraživanje je sprovedeno na 300 miliona stanovnika Kine koji su imali 41.000 različitih prezimena.

Kod nas bi prezime Li verovatno bilo Jovanović, Vang bi bilo Nikolić a Zang bi trebalo onda da bude Petrović. Koristeći isti naučni postupak i istu naučnu formulu kod nas bi trebalo da bude preko 500.000 ljudi koji se prezivaju Jovanović, 500.000 ljudi koji se prezivaju Nikolić I nešto malo manje od 500.000 ljudi koji se prezivaju Petrović… 
Ovo istraživanje me je baš uplašilo. LIčno imam utisak da ovih prezimena ima kao sitnih svetaca ali da nas baš toliko ima…? 
Ne znam, nisam pametan…
Eto moje prezime je Jovanović, Čika Keka Jovanović i mogu vam reći da mi je familija poprilično brojna. Kad pravimo svadbe, ispraćaje u vojsku i slične masovne događaje hrana se služi u turama a prema azbučnom redu početnih slova imena. Ali u drugu ruku kad mi je potrebna neka sitna finansijska pomoć čini mi se kao da nema nijednog Jovanovića… 
Prava misterija koja govori o relativnosti brojeva…

Neki ljudi prave eksperimente na polju imena i prezimena…
Moj komšija Dragorad je eksperimentisao i svojoj dvojici sinova dao isto ime, Mile da bi kad bi on viknuo “Mile daj pivo”, njemu stiglo dva piva.
To je prepisao iz onog vica o Muji…
Mislio je da neću saznati.

U isto vreme jedna Fatima je imala petoro sinova i svi su se zvali Mujo. Kad su je pitala kako ih razlikuje, ona je rekla po prezimenima njihovih očeva… 
Nauka je čudo…
Ali da toliko ima nas Jovanovića…
Valjda nismo u rodu sa familijom Li!!!
Ne znam šta da kažem, šta da radim…
Nisam pametan…
Valjda uskoro ništa ne slavim…

Voli vas Čika Keka Li Jovanović!


Нема коментара:

Постави коментар