понедељак, 3. новембар 2014.

DA LI MOŽETE DA ZAMISLITE NEZAMISLIVE VELIČINE? - ČIKA KEKIN DNEVNIK


Dragi dnevniče,


nikako da izračunam kad mi tata da dve jabuke, mama mi da još jednu jabuku a ja sam već imao tri jabuke, koliko jabuka imam...
Probam sa da koristim teoriju integralme matemtičke magnitudinalne jednačine, pa ne ide.

Onda sam probao da koristim jednačinu Profesora Arkadija sa svim nepoznatim, pa ni to ne ide. Sve mi se nekako zakomplikovalo. 
Probam da računam na prste ali tu su tri broja a ja imam samo dve ruke... 
Prosto ne znam šta da radim.

Sve druge stvari ja naravno znam. 
Da li vi znate da je milion u poređenju sa milijardom kao sekunda sa satom? 
Ako počneš uzastopce da brojiš do milijarde kao desetogodišnjak brojanje ćeš završiti kao stogodišnji starac - radeći svaki dan po 6 sati.
Ili da li možda znate da kad uzmete
list papira debljine 0.2 milimetra i kad ga presavijete papir bude debeo 0.4 milimetra...?
Kolika bi bila debljina lista kada bi ga presavili 50 puta?  Hajde. Nemate pojma! Papir je posle 50 presavijanja debeo 100 miliona kilometara!!!
Da, da...! 
To je 259 puta veća dužina nego što iznosi razmak između Zemlje i Meseca.


Ili, siguran sam da znate da minuta nije veliki vremenski razmak, ali miljarda minuta je više od devetnaest vekova!
Sekunda je u poređenju sa minutom vrlo mala. Miljarda takvih sekundi je oko 32 godine!

Broj sa 3 nule je hiljada, sa 6 je million, sa 9 je milijarda, sa 12 bilion, broj sa 21 nulom je trilijarda, sa 33 nule je kvintilijarda, broj sa 81 nulom se zove tridecilijarda a  da li znate kako se zove broj sa sto nula?
Tu sam vas čekao!
Broj sa 100 nula se zove gugol.

Eto, sve ja to znam ali kako da saznam koliko imam jabuka?
Poznati ultra kosmički matematičar Profesor Arkadije je rekao „Ništa ti ne vredi što je na stolu ako ti nije u džepu!“.

Nego, setio sam se šta ću! 
Poješću maminu jabuku pa ću onda imati dva broja koja ću valjda lako sabrati pomoću prstiju na dve ruke...
Genije je genije...
Mljac... 
Mljac...



Нема коментара:

Постави коментар